You only live once, but if you work it right, once is enough.


Tuesday, November 16, 2010

Abe in memory.. 1977-1996

Abe in memory.. 1977-1996



hmm..time tu aku br darjah 4..aku hepi sgt time kt kg sbb tau abe nk blk nt..3 hari sblm tu,aku g kl.ade lepak umah sewa abe..time tu aku nangis gak ar.sbb x sangka abe duk umah sewa yg sempoi gle..yg aku ingt,ade tilam sebiji.pastu speaker yg die wt sndiri..n bnd yg x penah lekang dr die,gitar die..=) abe sewa bilik kt apartment cina kt kl.toilet pun kt luar.kecik jer bilik tu.nsb baik abe ni pndi gak kemas bilik.mlm tu aku borak2 ngan abe.gelak2 sume.7 disember 1996,abe pun smpi kt kg.birthday die ari tu gak.hmm fmly aku sume hepi sbb agak lame x jumpe abe.aku pn cm biase ar,hepi gle ar abang aku de kt kg.mlm tu abe borak2 ngan k idah n mak aku sume la kt dapur.yg x sempat jumpe abe time tu k ani jela.coz die tgh tdo..dlm kul 1 pagi,abe g minum kt stesen keretapi tampin tu.ngan bdk2 kg..aku tgh lepak2,main saidina.dlm kul 4 pg,tbe2 telefon umah nenek bunyi..aku yg angkat..tbe2 dgr suara dak lan,die cm nangis time tu.aku pun xde ar nk syak pape..tp aku cm x cy bile die sebut ayat ‘kal,abe dah xde’…aku stil tny kt dak lan,nape ngan abe,die kt mana…aku x phm lg waktu tu…tp pas dak lan bgtau,aku trs kejut mak n abah…ckp abe kt hospital,accident motor…then aku kejut k idah,k ani,akak n yg lain2..ktorg trs naik keta g hospital tampin..otw g hospital,ktorg lalu kt depan stesen minyak tmpt abe accident tu..mak nangis sbb nmpk motor abe kt bawah lori..smpi kt hospital,ktorg masuk kt ER,aku nampak abe…tp abe x b’gerak langsung…aku tgk muka abe…aku pgl abe…tp abe x jwb…aku peluk kaki abe…aku x mampu nk thn airmata aku..sbb tgk abah aku yg selama ni x pernah menitiiskan airmata depan ktorg,tbe2 menangis..aku rasakan masih terlalu awal utk b’pisah dengan abe…t’lalu muda utk abe pergi meninggalkan kami sekeluarga..da last thing yg aku ingt,aku bgn pg tu dgn akak..akak bengkak mata die sbb mngs..org kg pun da smpi time tu,bc yassin sume..bos abe yg chinese tu pun dtg..aku rase tu awek die kot,hehe..terrer siot abe,wlu pun blaja x tinggi mn,tp stil blh dpt wt bos die jd awek..aku ingt lg abe kena rotan ngan abah dulu,sbb die mls nk tlg abah uli roti kot..aku duk brg sblh abe,aku tny,skt ke bang?wlu pun aku nmpk abe thn skt,cam nk ngs,hehe..bang,semoga roh mu dicucuri rahmat..semoga roh mu ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..abe meninggal khamis mlm jumaat..abah ckp lepas seksaan kubur..aku blaja dgr lagu2 xpdc dr abe..aku ingt lg lg fav die,HIJAU BUMI TUHAN…aku still lg rindu kt abe..nk2 lg time hari raya..rindu nk kacau dodol same2…

al- fatihah…

No comments:

Post a Comment