You only live once, but if you work it right, once is enough.


Friday, November 12, 2010

Suatu hari di hari Raya...

Hmm...pagi raya tu, mcm biase...sume org sume sibuk sediakan juadah, sibuk menyiapkan diri masing2...
Hmm just nk share sumthing, pasal satu scene yg nmpk simple...tp bg aku,ade byk hikmahnye...

Nenek aku,yang da nk msk 84 tahun...die da x ingat n kenal sape2 fmly aku...org ckp nyanyuk,bunyi cam kasar ckit,tp tulah hakikatnye....Selama7,8 thn mak aku jaga die....n pagi tu,aku tgk mak aku cium tangna nenek aku, sambil ckp " Mak, hari ni hari raya....saya mintak maaf klu ada terkasar bahasa,buat pape yg sakitkan mak..."

Sekali imbas, ucapan ni biase je kan?

Tapi boleh x bayangkan,nenek aku yg da x ingt pape,yg dah x kisah hari raya or x...Kdg2 kita pikir,x pyh la nk mintak maaf sume kan? Sebab org tua dah x ingt ape....Hmm tapi klu kita btul2 ikhlas dlm sesuatu benda, kita tetap gak layan mcm org lain...Kaya,miskin,tua muda....sama je di sisi Allah....tetap Allahuakbar.

No comments:

Post a Comment